OBIEKTY KONFERENCYJNE
Największa baza danych obiektów konferencyjnych na rynku. Tutaj znajdziesz obiekt na swój event.ORGANIZATORZY
PCO, event managerowie, organizatorzy spotkań. Znajdź partnera wspierającego proces tworzenia spotkania.Dostawcy
Prezentujemy dostawców technologii, gadżetów, elementów niezbędnych do organizacji wydarzeń. Bez względu na charakter spotkania…Stowarzyszenia
Polska branża Mice w pigułce. Gdzie znaleźć wsparcie na rynku spotkań. Bez względu na to po której stronie gry jesteś.KATALOG OBIEKTÓW I USŁUG KONFERENCYJNYCH
to narzędzie pracy zleceniodawców spotkań
Event News
Tłumaczenie ustne na evencie jest uważane często za najmniej ważną cześć imprezy, daleko za cateringiem i hostessami. Tłumaczenia zamawia się od przypadkowych osób, co prowadzi do wielu ciekawych sytuacji. Dodatkowo pandemia wymogła inne formy współpracy. Sprawdź z jakimi perypetiami zmagają się dziś tłumacze.
Wieczorem, na dzień przed imprezą, znajomy technik montował na sali kabinę do tłumaczeń symultanicznych (popularnie zwaną budką), kiedy do sali zajrzał organizator. „Sprawdzimy, żeby było gotowe jak rano przyjdą tłumacze” powiedział technik. „Tłumacze? Jacy tłumacze?” – zdziwił się organizator….
Nie mniej zdziwiony technik zaczął wyjaśniać, że oczywiście chodzi o tłumaczy symultanicznych, którzy będą w kabinie tłumaczyć imprezę. Organizator zaprotestował. Był przekonany, że zamawiając „kabinę do tłumaczeń” zamawia kabinę, która… tłumaczy sama. Bez wsadu białkowego. Bez czynnika ludzkiego. Po prostu ta kabina STOI i tłumaczy, a ludzie słuchają tego tłumaczenia przez zestawy słuchawkowe.
Pora była późna. Technik, od lat działający w branży, użył swojej sieci kontaktów i w końcu wydzwonił dwie dobre tłumaczki. Na szczęście były wolne następnego dnia i mogły przyjść z marszu na bardzo trudną, specjalistyczną konferencję. Oczywiście CENA którą zapłacił organizator z nożem na gardle, była odpowiednio wyższa. Ale uratował skórę i całe wydarzenie. Przyjechało na nie wielu ważnych gości zagranicznych, którzy z całą pewnością nie zrozumieliby ani słowa z prezentacji i wystąpień po polsku i potrzebowali tłumaczenia.
Tak historia jest prawdziwa i doskonale ilustruje częste podejście do „organizowania” tłumaczenia. Co się zmieniło? Podobnie jak cała branża MICE, my tłumacze konferencyjni bardzo ucierpieliśmy z powodu pandemii. Nie „załapaliśmy się” na żadne tarcze.
TŁUMACZE KONFERENCYJNI BŁYSKAWICZNIE ZAREAGOWALI NA PANDEMIĘ.
Od wiosny ubiegłego roku moja oferta poszerzyła się o zdalne tłumaczenie ustne. Tłumacze konferencyjni natychmiast przyswoili sobie pracę zdalną. Jak to wygląda w praktyce?
Zdalne tłumaczenie symultaniczne od strony tłumacza
Zdalne tłumaczenia symultaniczne online (ang. remote simultaneous interepreting #RSI) można wykonywać w paru konfiguracjach. Oto czym się różnią. W ostrej fazie covidowej najpopularniejsze było zdalne tłumaczenie ustne z każdym tłumaczem pracującym osobno z domu/biura. Oczywiście było to wymuszone obostrzeniami, lockdownem i bezpieczeństwem sanitarnym. Takie rozwiązanie ma swoje plusy: nie naraża na zachorowanie, pozwala na pracę w dobrze sobie znanym środowisku. Ma również wady.
Po pierwsze – brak kontaktu z partnerem/partnerką kabinową. Tłumacze konferencyjni pracują w parach lub w większych zespołach. Tłumaczenie w parze w sytuacji, gdy drugi tłumacz znajduje się w innej lokalizacji jest bardzo niekomfortowe. Tłumacze najczęściej się nie słyszą. Nie mogą się bezpośrednio porozumieć. Nie słyszą tłumaczenia drugiej osoby. Mogą się widzieć tylko na dodatkowym urządzeniu np. przez skype’a lub whatsapp.
Po drugie – większa odpowiedzialność. W tłumaczeniu zdalnym tłumacz nie odpowiada tylko za własną „produkcję”. Ma na głowie całą stronę techniczną:
- Musi zapewnić stałe łącze o dobrej przepustowości, a najlepiej DWA takie łącza – łącze główne i łącze zapasowe. Na wypadek tych rzadkich, lecz zdarzających się sytuacji, kiedy te dwa stałe łącza nie wystarczają, należy mieć dostęp do wifi i/lub internetu z komórki.
- Musi mieć odpowiednie wyposażenie. Najlepiej osobny laptop do tłumaczeń zdalnych, na którym wyświetla się platformę tłumaczeniową. Na drugim komputerze/ laptopie/ tablecie wyświetlamy ścieżkę wydarzenia (jeżeli nie odbywa się ono na zoomie). Trzeci laptop/ tablet służy do wyświetlania materiałów, glosariuszy i ew. szybkiego wyszukiwania terminologii.
- Musi mieć dobrej jakości słuchawki z zabezpieczeniem przed uszkodzeniem słuchu i wyciszające hałas oraz oddzielny mikrofon na USB, ew. dobrej jakości słuchawki z mikrofonem.
- Musi mieć osobne, zamykane pomieszczenie do pracy. Pomieszczenie musi być ciche, z odpowiednimi warunkami akustycznymi tj. bez echa.
Po trzecie – brak bezpośredniego kontaktu z organizatorem i z mówcami. Pracując na miejscu wydarzenia tłumacze mogą bezpośrednio zainterweniować. Zgrać prezentacje. Doprosić się o materiały. Poprosić technika o podregulowanie dźwięku. Dać mówcy znać, żeby zwolnił. Teraz jest to utrudnione albo niemożliwe. Najczęściej ustala się osobny kanał komunikacji tłumacze – obsługa techniczna lub tłumacze organizatorzy. Platformy tłumaczeniowe zapewniają oddzielą obsługę tłumaczy, do której można zwracać się z problemami. Jednak czasem trzeba działać szybko, a przebicie się przez kilka warstw pośredników trwa.
I po czwarte – beztroska mówców. Brak osobnego mikrofonu i mówienie do mikrofonu w laptopie, hałas z otoczenia (trzaskające drzwi, dzwoniące telefony, odgłosy rozmów), pędzenie z prędkością światła, fatalna jakość połączenia to grzechy główne mówców na spotkaniach online. Oraz, oczywiście, nieudostępnianie i nieprzesyłanie materiałów.
Zdalne tłumaczenie symultaniczne od strony organizatora
Wybór platformy lub systemu zależy od liczby języków tłumaczenia. Zależy też od charakteru spotkania.
USTAL, ILE BĘDZIE JĘZYKÓW I KIERUNKÓW TŁUMACZENIA!
Jeżeli tłumaczenie odbywa się dwukierunkowo (np. tylko niemiecki – polski i polski-niemiecki), to nawet jeżeli organizujemy tłumaczenie na wiele języków to można je łatwo i sprawie zorganizować na Zoomie (wersja z opcją tłumaczenia). Wiele razy tłumaczyłam na wydarzeniach z tłumaczeniem na 4, 5 czy 7 języków. Takie rozwiązanie sprawdza się świetnie np. przy tłumaczeniu prezentacji, wykładów. Jest też łatwe do ogarnięcia od strony technicznej. Jeszcze łatwiejsze jest do ogarnięcia od strony uczestnika – wybiera sobie po prostu język, w którym chce słuchać na monitorze/komórce.
Sprawy bardziej się komplikują przy tłumaczeniu wielokierunkowym. Jeżeli zapewniamy tłumaczenie obrad, dyskusji, zgromadzeń, paneli, gdzie mówcy posługują się więcej niż dwoma językami i muszą się wzajemnie słyszeć i porozumieć między sobą, to prosta platforma typu Zoom nie wystarczy. Tutaj potrzebna jest osobna (tzw. dedykowana platforma) do zdalnych tłumaczeń ustnych.
Na początku pandemii takich platform do zdalnego tłumaczenia symultanicznego (#RSI) było mało. W trakcie pandemii ich liczba gwałtownie wzrosła. Wzrosła także liczba funkcjonalności, jakie udostępniają. Jaka jest główna różnica między platformami do tłumaczenia zdalnego a systemami komunikacji zdalnej (np. zoom)?
Platformy pozwalają na tłumaczenie WIELKOKIERUNKOWE czyli pomiędzy wieloma językami. Niezależnie od liczby języków tłumacze mają dostęp do funkcji „relay” czyli przełączania się na język wiodący (pivo) i tłumaczenia z tego języka na „swój” język. Przykładowo: jeżeli językami spotkania są: czeski, słowacki, hiszpański, portugalski, węgierski, hebrajski, turecki i polski to ustala się język wiodący – na przykład polski i wówczas:
– jeżeli mówi mówca węgierski to tłumacz węgiersko-polski tłumaczy go na polski, a tłumacz turecko- polski z polskiego na turecki, tłumacz portugalsko-polski z polskiego na portugalski, tłumacz hebrajsko-polski z polskiego na hebrajski, itd.
Dodatkowo niektóre platformy umożliwiają jeszcze tłumaczom pracującym w tej samej parze językowej słyszenie się nawzajem. Ta funkcjonalność jest bardzo ważna, jeżeli tłumacze nie pracują w tym samym miejscu (np. każdy tłumacz tłumaczy ze swojego domowego studia lub z biura).
DECYZJE… DECYZJE…
NA MIEJSCU CZY ZDALNIE?
ZDALNIE ZDALNIE CZY ZDALNIE Z HUBU?
Poza domowymi studiami do tłumaczenia zdalnego zdalnej produktem pandemii są tzw. huby tłumaczeniowe. Hub tłumaczeniowy może mieć charakter tymczasowy. Taki hub powstaje np. na potrzeby danej imprezy w jej obiekcie – np. w hotelu lub centrum konferencyjnym. W jednym miejscu montuje się wszystkie kabiny lub urządza się studio dla tłumaczy do obsługi imprezy. Tłumacze tłumaczą, a nad częścią techniczną czuwają technicy.
Na mapie pojawiły się też huby stałe (stacjonarne) czyli specjalnie zaaranżowane studia z co najmniej kilkoma kabinami i ze sprzętem umożliwiające pracę zdalną. Mają ogromna zaletą – zapewniają obsługę techniczną i sprzęt oraz łącza. Dzięki temu tłumacz może się skupić na pracy i zostawić kwestie techniczne fachowcom. Istnieje możliwość wykupienia czasu w hubach stacjonarnych na potrzeby danego wydarzenia.
DECYZJE … DECYZJE
USTAL, JAKIEGO TŁUMACZENIA POTRZEBUJESZ.
KABINA CZY BEZ KABINY ? / SYMULTANICZNIE CZY KONSEKUTYWNIE ?
Tłumaczenie konsekutywne (tłumaczenie PO MÓWCY) wykonuje często jeden tłumacz (np. ze sceny, podczas konferencji prasowej). Jeżeli jest dłuższe to dwóch.
Dobre tłumaczenie konsekutywne będzie trwało o 25 do 30% krócej niż tłumaczona wypowiedź. Oczywiście przy założeniu, że tłumacz ma doświadczenie i odpowiednie przygotowanie. Zna techniki notacji i zapamiętywania. Działa dobrze pod presją, jest sprawny i ogarnięty. Ale w dalszym ciągu wydłuża to całą imprezę. I oczywiście sprawdza się przy tłumaczeniu na jeden – góra dwa języki.
Jeżeli tłumaczone ma być parę wystąpień, krótka konferencja prasowa czy jedna prezentacja, to rzeczywiście tłumaczenie konsekutywne ma sens. Nie trzeba wtedy rozstawiać kabiny, angażować dwóch tłumaczy i organizować wydawania i zbierania zestawów słuchawkowych. Mówca mówi robiąc regularne przerwy, a tłumacz tłumaczy, starając się „ściągnąć” wypowiedź. Mimo to wydarzenie się przeciąga i wydłuża o czas tłumaczenia, a słuchacze znający oba języki odruchowo się niecierpliwią.
Tłumaczenie symultanicznie wykonuje ZAWSZE dwóch tłumaczy, którzy zmieniają się co 15 – 20 minut. Samodzielne tłumaczenie symultaniczne powyżej 30 minut powoduje DRASTYCZNY spadek jakości tłumaczenia.
Tłumaczenie symultaniczne wygrywa tam, gdzie liczy się tempo. Specjalistyczne wykłady, długie wystąpienia, dynamiczne rozmowy potoczą się płynnie dzięki tłumaczeniu w czasie rzeczywistym.
Tłumaczenie symultaniczne to wielki komfort dla uczestników wydarzenia. Zapewniamy im wtedy maksymalną inkluzywność. Nawet jeżeli wszyscy w danej branży znają np. angielski, to wiele osób boi się odezwać bo nie mówi biegle lub czuje się niekomfortowo.
TŁUMACZENIE ZDALNE TO TŁUMACZENIE SYMULTANICZNE.
POTRZEBUJESZ DWÓCH TŁUMACZY!
Gdzie znaleźć tłumaczy, którzy nie położą Twojego wydarzenia?
Od ponad 5 lat na rynku polskim działa Polskie Stowarzyszenie Tłumaczy Konferencyjnych PSTK. Mam ogromną przyjemność stać na czele tejże organizacji. Zrzeszamy WYŁĄCZNIE REKOMENDOWANYCH DOŚWIADCZONYCH TŁUMACZY KONFERENCYJNYCH. Każdy z naszych członków musiał przedstawić 2 rekomendacje od członków PSTK, którzy znają go z pracy. Drugim wymogiem jest doświadczenie – co najmniej 100 dni pracy ustnej konferencyjnej.
Stowarzyszenie PSTK nie prowadzi działalności gospodarczej i nie obsługuje imprez, ale na jego stronie można znaleźć kontakt do członków. Każdy z nich jest czynnym tłumaczem konferencyjnym. Wystarczy zwrócić się do jednego z nich – chętnie pomogą, doradzą i polecą rzetelnych i godnych zaufania kolegów i koleżanki z innymi językami i/lub w innych lokalizacjach. Proste, prawda?
Pozdrawiam,
Agnieszka Nowińska – Prezes Zarządu, Polskie Stowarzyszenie Tłumaczy Konferencyjnych
Ps. Pytania i dalsze informacje: www.pstk.org.pl / kontakt@pstk.org.pl / agni@anowinska.pl
Ps. w ostatnich publikacjach warto zajrzeć do recenzji z Wirtualnej Konferencji SQLDay 2021 a także #konkretyAnety czyli Aneta Książek w swoim felietonie. Cienka zielona linia – nadzieją na powrót do eventów Face 2 face!
Artykuł Czy w budce siedzi białko ludzkie? O tłumaczeniach na eventach pochodzi z serwisu Eventowa Blogerka.
Już po raz 17 Polska Organizacja Turystyczna wraz ze Stowarzyszeniem Konferencje i Kongresy w Polsce zaprasza do zgłaszania kandydatów do tytułu honorowego Ambasadora i Mecenasa Kongresów Polskich. Jest to wyróżnienie dla osób, które aktywnie promują Polskę jako miejsce organizacji spotkań i konferencji o światowym zasięgu oraz firm i instytucji, które wspierają organizowane spotkania czy wydarzenia.
Programy Ambasadorów z powodzeniem prowadzone są przez wiele krajów świata jako najskuteczniejsze narzędzie wykorzystania lokalnego potencjału intelektualnego* do pozyskiwania konferencji i kongresów. W Polsce program narodowy wspierany jest regionalnie w ramach działań lokalnych Klubów Ambasadora (Warszawa, Wrocław, Gdańsk i Kraków). Pozyskiwanie wydarzeń, a w szczególności międzynarodowych kongresów to złożony i długotrwały proces (czasem trwający lata), ale opłacalny zarówno dla obiektu, w którym spotkanie się odbywa, jak i miasta, które przyjmie uczestników wydarzenia.
Jak wskazują badania najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze destynacji jest jej renoma oraz dostępność komunikacyjna i ekonomiczna. Niemniej jednak pozyskiwanie spotkań stowarzyszeń w dużej mierze zależy od wsparcia regionalnych lub miejskich władz oraz siły przebicia Ambasadora Kongresów, który wspólnie z convention bureaux lub Profesjonalnym Organizatorem Kongresów pozyskuje wydarzenie.
Międzynarodowe federacje, związki czy stowarzyszenia patrzą również na wkład i zaangażowanie w rozwój danej społeczności, poziom nauki w danym obszarze oraz wsparcie finansowe skierowane bezpośrednio i dotyczące danego kongresu czy konferencji. Często zdarza się, że nie wygrywa się od razu, dlatego tym bardziej warto działać zespołowo i wspierać się wzajemnie.
Jednym z nagrodzonych Ambasadorów Kongresów jest Prof. dr hab. inż. Marek Pawełczyk, Przewodniczący Kapituły Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, na co dzień związany z Politechniką Śląska (Prorektor ds. Nauki i Rozwoju). Pan Profesor został prezydentem International Institute of Acoustics and Vibration – międzynarodowego towarzystwa naukowego o 30-letniej tradycji o czym warto poczytać w tym artykule. Serdecznie gratulujemy!
Ambasador Kongresu czyli kto?
- to osoba posiadająca wiedzę i autorytet w swojej dziedzinie, która angażuje się w pozyskiwanie prawa do organizacji międzynarodowych konferencji i wydarzeń,
- osoba, która pełni rolę przedstawiciela kraju, miasta czy regionu w zakresie budowania relacji z partnerami zagranicznymi w celu przyciągania kongresów i wydarzeń,
- osoba, która pełni swoją rolę bezterminowo albo jednorazowo.
W Polsce warunkiem otrzymania honorowego tytułu Ambasadora Kongresów jest aktywna działalność w obszarze swoich kompetencji (członkostwo w stowarzyszeniach), pozyskanie co najmniej jednego wydarzenia o skali międzynarodowej dla Polski w przeciągu ostatnich 3 lat, przekonanie kapituły o swoim zaangażowaniu na rzecz promocji Polski, w tym o swoich planach, jeśli chodzi o organizację kolejnych konferencji, kongresów i spotkań w następnych latach. Działalność na rzecz organizowania wydarzeń w Polsce nie może jednak wynikać bezpośrednio z obowiązków zawodowych kandydata.
2020 rok zmienił świat spotkań branżowych na całym świecie. Z uwagi na pandemię Covid-19 światowe stowarzyszenia i organizacje, Ambasadorzy Kongresów, Profesjonalni Organizatorzy Kongresów (PCO) musieli zareagować i dostosować sposób organizacji kongresów naukowych, które służą wymianie wiedzy i praktyki we wszystkich sektorach. Konferencje i kongresy w szybkim tempie zaczęły się odbywać w świecie wirtualnym.
Transformacja dzieje się na naszych oczach, zatem również tegoroczny formularz ankiety AKP przeszedł lifting. Dokonania kandydatów mogą teraz dotyczyć również wydarzeń zrealizowanych w Polsce online lub w formie hybrydy.
Kapituła Programu AKP będzie oceniać również pozytywne efekty, jakie przyniosło wydarzenie tzw. legacy, które postrzegane są nie tylko w kontekście wpływu ekonomicznego, ale szerzej, jako efekty organizacji wydarzenia, zmieniające świat oraz destynację, w której ma miejsce wydarzenie, zmieniające podejście decydentów, a także inspirujące lokalne społeczności w niemal każdej dziedzinie ludzkiej działalności.
Nominuj Ambasadora!
Zgodnie z Regulaminem Programu AKP prawo zgłaszania kandydatur do tytułu honorowego Ambasador Kongresów Polskich lub Mecenasa Kongresów Polskich mają jednostki organizacyjne Polskiej Akademii Nauk, uczelnie i szkoły wyższe, stowarzyszenia i organizacje naukowe. Ponadto taki przywilej przysługuje instytucjom kulturalnym, organizacjom gospodarczym, pozarządowym i samorządowym. Dodatkowo nominuje Polska Organizacja Turystyczna, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, członkowie Kapituły, miejskie/regionalne Convention Bureau, a także osoby wcześniej uhonorowane tytułem Ambasadora Kongresów Polskich.
Jeśli chcesz docenić i zgłosić swojego kandydata, a nie ma Cię na liście uprawnionych to skontaktuj się z Sekretarzem Kapituły AKP (e-mail: aneta.ksiazek@pot.gov.pl), SKKP (e-mail: biuro@skkp.org.pl) lub najbliższym biurem marketingu miejsc (lista: https://www.pot.gov.pl/pl/pcb/zorganizuj-swoje-spotkanie/regionalne-convention-bureaux ) Kandydatury można zgłaszać w ankiecie na stronie https://akp2021.syskonf.pl/ do 21 maja 2021 roku.
Tegorocznych wyróżnionych poznamy podczas uroczystej gali, która planowana jest późną jesienią w Gdyni. Gala AKP to zawsze dobra okazja na integracje środowiska naukowego z profesjonalistami branży spotkań oraz na zapoznanie Ambasadorów z nowymi produktami, trendami i miejscami spotkań. Warto zajrzeć, kto już figuruje na liście nagrodzonych Ambasadorzy Kongresów Polskich 2020-2004.
Pozdrawiam Was serdecznie i czekam na zgłoszenia!
Aneta Książek
Ps. więcej o Programie Ambasadorów Kongresów Polskich, potencjale lokalnych liderów miast, będących gospodarzami międzynarodowych wydarzeń przeczytacie w pod tymi linkami: Czym jest program? Gdzie znajdę więcej informacji?Jak Gaining Edge ocenia kapitał intelektualny destynacji kongresowych? Co sądzi Paula Fanderowska o Ambasadorach Kongresów i wykorzystaniu potencjału Polski? Warto też zajrzeć jak przebiegają same Gale i odznaczenia nagrodzonych. O Gali Ambasadorów Kongresów już pisała Eventowa Blogerka w swojej relacji z 2016 roku. Jakie to były dobre czasy i cudowne eventy…!
Ps. Zachęcam do mojego ostatniego artykułu: Wpływ Covid na decyzje amerykańskich planistów.
Konkrety Anety to nazwa zbioru publikacji z Polski i ze świata, które wyszukuje i analizuje Aneta Książek, na co dzień kierownik Poland Convention Bureau (POT). Aneta stawia na dane pochodzące z krajowych i światowych raportów, a także na dobre przykłady w marketingu miejsc i przemyśle spotkań.
Analizuje je pod kątem Polski i sektora spotkań ze szczególnym uwzględnieniem działań prowadzonych przez convention bureaux (biura marketingu miejsc). Jak sama mówi, inspirują ją cytaty. Często to one są wstępem do dalszego wyszukiwania i przetwarzania treści, które publikuje w mediach społecznościowych.
Artykuł [KonkretyAnety] Ambasador Kongresu, czyli kto? pochodzi z serwisu Eventowa Blogerka.
Kiedyś dużo słyszeliśmy o wyścigu zbrojeń czy eksploracji przestrzeni kosmicznej, a dziś jesteśmy świadkiem wyścigu o życie, którego stawką jest sprawne zaszczepienie populacji szczepionką chroniąca przed Covid-19 oraz reanimacja światowej gospodarki. Stany Zjednoczone przyspieszają w kierunku szczepienia populacji i już przekroczyli 23% szczepień amerykańskiego społeczeństwa. Amerykańskie organizacje meeting plannerowskie publikują raporty dotyczące preferencji zakupowych na kolejne miesiące. Zobacz co z nich wynika Zachęca autorka publikacji Aneta Książek (POT) i autorka cyklu felietonów pt.: KonkretyAnety.
USA – szczepienia i chęć wznowienia podróży
3 kwietnia br. Stany Zjednoczone ustanowiły nowy dzienny rekord liczby szczepień: w 24 godziny podano ponad 4,08 mln dawek preparatu. W pełni zaszczepionych jest już 77 milionów Amerykanów to 23 proc. populacji. Codziennie ta liczba rośnie a wraz z nią nadzieje na szybkie ożywienie gospodarki i wznowienie podróży. Już teraz według badań Travel Technology Association, aż 80 proc. dorosłych Amerykanów deklaruje chęć wyjazdu turystycznego w 2021, z czego 64 proc. wskazuje na podróż lotniczą, a 88 proc. z użyciem samochodu. 62 proc. konsumentów amerykańskich planuje skorzystać z usług biura podróży. (źródło: Travel Technology Association)
Badania Global Business Travel Association (GBTA)
To dobry znak, zatem do wielkiego come back szykuje się zarówno branża turystyczna, jak i przemysł spotkań. Dobitnie to widać w wynikach ostatnich badań przeprowadzanych przez stowarzyszenia branżowe czy firmy konsultingowe. Wiemy, iż 79 proc. członków Global Business Travel Association (GBTA) zadeklarowało, iż po otrzymaniu szczepionki z ochotą i bez poczucia zagrożenia powróci do organizacji spotkań i podróży biznesowych.
Z kolei światowa branża z wielką nadzieją czeka na stacjonarną jubileuszową 10. edycję targów IMEX America, które planowane są w Las Vegas w dn. 9-11 listopada 2021. Przypomnę, iż 9. edycja targów IMEX America (2019), osiągnęła rekordową liczbę spotkań biznesowych – 76 tysięcy, a na targach zaprezentowało się 3.500 wystawców ze 155 krajów i uczestniczyło 13.500 osób, w tym prawie 3.500 Hosted Buyers.
Raport Northstar Meeting Group
Szykując się na spotkanie z amerykańskimi klientami warto uzbroić się w wiedzę, która pozwoli lepiej zaprezentować naszą ofertę. W tym celu niezwykle pomocny będzie opublikowany w dn. 15 kwietnia 2021 przez Northstar Meeting Group raport pt.: Frist Look Reserch: Site-Selecton Priorites 2021 and Beyond, którego celem było zbadanie wpływu Covid-19 na decyzje planistów spotkań i wydarzeń dotyczące wyboru lokalizacji na 2021 rok i kolejne lata.
Raport szczegółowo opisuje, w jaki sposób globalna pandemia i inne znaczące wyzwania w 2020 roku wpłynęły na decyzje amerykańskich planistów dotyczące tego, gdzie będą organizować przyszłe spotkania. Badanie zostało przeprowadzone online w dniach 3-18 marca br. i finalnie udział w nim wzięło 603 profesjonalistów zajmujących się planowaniem spotkań korporacyjnych, stowarzyszeniowych, motywacyjnych z Ameryki Północnej.
Wpływ Covid-19 na decyzje amerykańskich planistów
Aż 81 procent planistów biorących udział w badaniu potwierdziło, że ich podejście zmieniło się w wyniku pandemii Covid-19, ale najważniejszy czynnik decydujący o wyborze miejsca ma z nią niewiele wspólnego. Nadal najważniejszym czynnikiem wyboru pozostaje: renoma – dobry wizerunek miejsca docelowego. Promocja destynacji to jedno z kluczowych zadań biur marketingu miejsc – convention bureaux. Wizerunku i zaufania do miejsca nie zbuduje się jedną akcją promocyjną, to świadomie zaplanowane i kompleksowe wieloletnie działanie oraz praca środowiska politycznego, biznesowego i naukowego danej destynacji.
Przystępność cenowa choć zawsze jest kluczowym czynnikiem to zajmuje drugie miejsce wśród priorytetów. Wiele organizacji walczy o odzyskanie rentowności po roku trudności gospodarczych i przygląda się każdemu wydanemu dolarowi.
Jako kolejne ważne kryteria wyboru wskazane są pogoda i dobra infrastruktura techniczna do organizacji wydarzeń hybrydowych, która stawiana jest wyżej aniżeli kapitał intelektualny miejsca docelowego oraz lokalny potencjał uczestników.
źródło: Northstar Meeting Group raport pt.: Frist Look Reserch: Site-Selecton Priorites 2021 and Beyond.
Chociaż pandemia Covid-19 jest głównym czynnikiem zmiany to wyzwania społeczno-polityczne, w tym protesty przeciwko nierówności rasowej i zamieszki w Waszyngtonie, również wpłynęły na decyzje organizatorów. 37 proc. bierze pod uwagę czynniki związane z niedawnymi niepokojami społecznymi. Większość unika miast o wysokim wskaźniku przestępczości, a także miejsc niedawnych zamieszek. Jeden na dziesięciu twierdzi, że nie spotka się w stolicach stanów.
Na ich decyzje zakupowe mają wpływ również przekonania polityczne, które utrwaliły niedawne wybory na fotel prezydenta. 36 proc. planistów będzie uniknąć miast postrzeganych jako skrajnie prawicowe (36 proc.), z kolei druga grupa będzie stronić od miast, które są skrajnie lewicowe (33 proc.). Kilku respondentów podkreśliło znaczenie inkluzywności, potwierdzając, że szukając miejsca docelowego kierują się ideą DEI – Diversity, Equity & Inclusion (różnorodność, równość i integracja).
Bezpieczeństwo vs. decyzje amerykanów
Aż 94 proc. planistów deklaruje, iż przy wyborze miejsc docelowych na przyszłe wydarzenia bierze pod uwagę stanowe i lokalne wytyczne związane z sytuacją pandemiczną. Większość respondentów zamiast liberalnej polityki bezpieczeństwa woli miejsca, w których obowiązują surowe zasady bezpieczeństwa zdrowotnego. Takie jak nakaz noszenia masek i limit ilości uczestników zgromadzeń.
Znaczna część planistów zwraca uwagę na protokoły bezpieczeństwa w hotelach oraz certyfikat GBAC Star przyznawany przez Global Biorisk Advisory Council. Co ciekawe niewielu respondentów zakłada, że hotele lub centra konferencyjne w swojej ofercie będą posiadać testy na Covid-19. To raczej od uczestnika wydarzenia wymagany będzie dowód na zaszczepienie lub okazanie negatywnego wyniku testu wykonanego przed przybyciem na wydarzenie. Wraz z postępem szczepień planiści spodziewają się, że testy będą w ogóle niepotrzebne. Gdy coraz więcej uczestników będzie w pełni zaszczepionych, odporność standa wzrośnie, a zagrożenie wirusem ustąpi.
Wzmożona troska o uczestników wydarzeń jeszcze bardziej jest kluczowa i respektowana przy wizytach inspekcyjnych. Amerykańscy organizatorzy koncentrują swoją uwagę nie tylko na funkcjonalności i dostosowaniu obiektu do nowych warunków sanitarnych. Sprawdzają także statystyki przestępczości, bezpieczeństwo sąsiedztwa, czy obecność policji w regionach. Niektórzy doceniają też opcję wirtualnego zwiedzania, które jest bezpieczne, zaoszczędza czas i pieniądze. To daje możliwość szybkiego otrzymania gotowej oferty w postaci filmów i zdjęć.
Karma wraca
Ważnym kryterium wyboru, na który zwrócili uwagę planiści to wcześniej nawiązane osobiste kontakty. Planiści spotkań i wydarzeń wolą pracować z ludźmi, których znają i miejscami, które wcześniej widzieli i lubią. Z punktu widzenia reprezentantów miast kongresowych czy polskich firm DMC kluczowe jest zatem pootrzymywanie kontaktu z zagranicznymi organizatorami. Kontynuacje tych działań mają na celu pobudzenie i odbudowę popytu na spotkania i wydarzenia w Polsce.
Niektórzy planiści zauważyli, że obecnie ważnym czynnikiem też jest karma. Organizatorzy szukają partnerów, którzy potrafią znaleźć elastyczne rozwiązania. Gotowych do przyjęcia punktu widzenia korzystnego dla obu stron i zapewnią, że bezpieczeństwo jest ich priorytetem.
W raporcie przytoczonych jest kilka wypowiedzi z tym związanych:
- „traktujemy priorytetowo miejsca, które pracowały z grupami podczas pandemii a unikamy tych, które tego nie zrobiły”,
- „będę pamiętać miejsca, które były elastyczne w przypadku odwołań i zmian”,
- „pracownicy CVB, którzy teraz nie chcą szukać rozwiązań, nigdy nie będą szanować naszych postępów biznesowych. Jesteśmy gotowi zaryzykować nasz kapitał i zacząć organizować nowe wydarzenia, ale jeśli nie możemy uzyskać pomocy w podstawowych sprawach, to nie możemy powierzyć miastu nowego wydarzenia ”.
Zapraszam do Polski!
Polskie destynacje, działające na ich terenie obiekty konferencyjne, hotele, firmy DMC, PCO, biura convention i podwykonawcy, zaadoptowali się do zmian. Wprowadzają rozwiązania pozwalające na przygotowanie nie tylko bezpiecznych, ale też zaawansowanych technicznie imprez na najwyższym poziomie. Mam nadzieję, że przekonają się o tym nie tylko klienci z Ameryki.
A teraz najważniejsza wiadomość. Mimo ciągłych wyzwań i trudności w długofalowym planowaniu, aż 44 proc. respondentów nie planuje zastępować wydarzeń o charakterze ogólnonarodowym i międzynarodowym mniejszymi spotkaniami regionalnymi. Innymi słowy show must go on!
Aneta Książek – #Konkrety Anety
Kierownik Poland Convention Bureu (POT)
PS. Konkrety Anety to nazwa zbioru publikacji z Polski i ze świata, które wyszukuje i analizuje dla nas Aneta Książek. Kierownik Poland Convention Bureau (POT). Aneta stawia na dane pochodzące z krajowych i światowych raportów, a także na dobre przykłady z marketingu miejsc w przemyśle spotkań.
Analizuje je pod kątem Polski i sektora spotkań ze szczególnym uwzględnieniem działań prowadzonych przez convention bureaux (biura marketingu miejsc). Jak sama mówi: inspirują ją cytaty. Są one dobrym wstępem do dalszego wyszukiwania i przetwarzania treści, które publikuje w mediach społecznościowych. a także w pismach branżowych.
Aga Ciesielska / EB: Witam Cię Aneto na łamach bloga Eventowej Blogerki. Cieszę się ogromnie, że zgodziłaś się wpierać przestrzeń internetową branży MICE w tak wartościowe podsumowania. W imieniu branży eventowej – serdecznie Ci dziękujemy!
Ps. Żródło analiz i badań: https://www.northstarmeetingsgroup.com/Planner-Guides/Site-Selection-Priorities-2021-and-Beyond
Ps. A w ostatnim artykule mamy: Jakie koncerty szykują sie na 2021? oraz Szara strefa branży MICE rośnie
Artykuł [KonkretyAnety] Wpływ Covid-19 na decyzje amerykańskich planistów pochodzi z serwisu Eventowa Blogerka.
Kaskada odwołanych ponownie koncertów i branża festiwalowa w zawieszeniu to świat, który znamy od marca 2020 roku. Ponownie jeden z najgorszych scenariuszy właśnie się nam ziścił. Czy tej wiosny również jesteśmy świadkami wielkiej skali odwoływanych i poprzekładanych koncertów, tras koncertowych czy festiwali? Dziś specjalnie dla Was lista wydarzeń, które nadal są zaplanowane i nie odwołane. Takich, na które można kupić bilet i mieć nadzieję, że się odbędzie. Festiwale 2021 ponoć też będą. Zerknij i sam zdecyduj czego posłuchasz na żywo tego lata.
W obecnej chwili ciężko sobie wyobrazić kalendarz wakacji 2021 wypełniony imprezami i festiwalami. W dodatku Na tym etapie rozwoju pandemii Covid-19 nikt nie wie jak długo nowa „normalność” będzie trwać. Rząd przedłużył obostrzenia do 18 kwietnia, a dziś zanotowano rekordową statystykę 1.000 zgonów w Polsce.
Normalnie też nie jest na online bileteriach, które naiwnie wierząc w głupotę Internatów sprzedają codziennie bilety na wydarzenia, które mają się odbyć w najbliższych dniach, tygodniach czy miesiącach. Możemy oczywiście te bilety kupować – ale nikt nam pieniędzy raczej nie zwróci – pośrednicy będą wyczekiwać nowych terminów lub zaproponują Wam voucher na wykorzystanie biletu. Nasze pieniążki zwyczajnie idą na przeżycie obecnego czasu i tyle.
Przykładowi artyści i ich Trasy koncertowe 2021:
Małomiasteczkowy Dawid Podsiadło – chce ruszyć ze swoją trasą koncertową w czerwcu 2021.Będzie to także szansa dla tych, którzy posiadają bilety na koncerty zeszłoroczne. Trasa koncertowa się nie zmienia z programem zeszłorocznym. Artysta zdecydował się na akustyczną aranżację utworów ze swojej najnowszej płyty, nazywając ją „Leśna Muzyka”. Bilety wypatrujcie w różnych źródłach, ja podpatrywałam na alebilet.pl
Kwiat Jabłoni wiosenną trasę koncertową przełożył już na koniec czerwca. Zaplanowanych jest 6 koncertów w plenerze w przestrzeniach jeszcze do określenia w Poznaniu (25.06), Gdańsku 26.06. Warszawie 27.06, Katowicach 01.07, Krakowie 04.07, Łodzi 1.08 i Wrocławiu 29.08. Bilety na eventim.pl
Sanah – W lutym 2021 wydała nowy singiel, „Ale jazz!” nagrany razem z Vito Bambino, który jest zapowiedzią jej nowego projektu. Królowa dram już zaplanowała swoją pierwszą trasę koncertową ruszającą od połowy maja pt: #NoSory Tour i to będzie gratka 18 niezwykłych koncertów w całej Polsce. Eventim już zaczął sprzedaż biletów od maja 2021.
Lao Che w lipcu 2021 po 20 latach, żegna się z publicznością ostatnimi koncertami – No to Che. 17.07. Gliwice
40- lecie zespołu PERFECT, 12.06 Arena Gliwice.
Dżem – 40 lat – 3 godzinny koncert VOD zarejestrowany w Spodku w cenie 20 pln można kupić na Bilety24.pl. Z eventów jeszcze nie odwołanych: 07 maj 2021 – Radom Sala R.O.K. oraz 05 sierpień 2021 – Toruń, CKK Jordanki.
Które Festiwale 2021 zagrają?
Bezpieczna muzyka na świeżym powietrzu w rodzinnej atmosferze i pięknym otoczeniu? TAK – To właśnie jest możliwe na zbliżających się festiwalach muzycznych, bo są jednak nadal takie imprezy, które teoretycznie się odbędą. Dla posiadaczy zeszłorocznych biletów na wydarzenia które zostały odwołane z radością informuję że bilety zachowują ważność. Tak więc jak festiwalowo będzie tego lata?
Sunrise Festival 2021, który ma się rozpocząć w piątek 23 lipca i zakończyć 25 lipca 2021 roku. Organizatorzy tej imprezy nie dają za wygraną, ponieważ nie wyobrażają sobie tego jakoby impreza w tym roku mogła nie dojść do skutku. Póki co brak jest jakiejkolwiek informacji o odwołaniu tego festiwalu.
23-24 lipca – Enea Edison Festival – Taste The Music 2021! Po sukcesie dwóch poprzednich edycji festiwal powraca w kolejnej odsłonie. Przeźmierowo k. Poznania nad jeziorem Kierskim. Wśród potwierdzonych artystów znaleźli się Kwiat Jabłoni, Artur Rojek, sanah, Bibobit, Ania Rusowicz, Baranovski, Linia Nocna, Swiernalis, Barter Królik i The Cool Quest.
16-18 lipca Jarocin Festiwal – choć celebrowaniu 50. rocznicy festiwalu przeszkodziła w 2020 roku pandemia, tym razem wierzą, że tradycji stanie się zadość i uda nam się spotkać pod sceną. Udział zapowiedzieli: Dezerter, Izzy & The Black Trees, Strachy Na Lachy, Nocny Kochanek, Edyta Bartosiewicz, Kwiat Jabłoni.
Kolejną wielką, nadal nieodwołaną imprezą jest Open’er 2021. Open’er Festival to jeden z najważniejszych muzycznych festiwali w Polsce. W 2020 roku wydarzenie po raz pierwszy zostało odwołane, w związku z pandemią koronawirusa.
Tutaj również brak jest wieści o odwołaniu wydarzenia, choć organizatorzy wiedzą, że kluczową dla sukcesu festiwalu będzie dynamika szczepień Polaków. Organizatorzy szykują się na różne warianty realizacji tego wydarzenia o czym poinformują z pewnością z informacjach prasowych. 30.06-3.07.2021 – Open’er Festival, Lotnisko Gdynia-Kosakowo.
Tegoroczny OFF Festival ma odbyć się w dniach 6 – 8 sierpnia, jak zwykle w Dolinie Trzech Stawów w Katowicach. Jak piszą organizatorzy w social mediach : „Mamy dość czasu, żeby obserwować sytuację na świecie, wyciągać wnioski i przygotować dla Was bezpieczny festiwal”
20 lat najważniejszego święta reggae w Polsce – przed nami jubileuszowa edycja Ostróda Reggae Festival! Największy festiwal reggae w Polsce odbędzie się w dniach 8-11 lipca 2021 roku.
23-26.07.2021 – Audioriver Festival, Plaża nad Wisłą, Płock odbędzie się też i będzie trwał nieco dłużej niż zwykle!
Jurek Owsiak odpowiada, czy odbędzie się 27. Pol’and’Rock Festival: wielu z Was pyta, więc odpowiadamy. Tak, w pełni sił przygotowujemy się do 27. edycji Najpiękniejszego Festiwalu Świata! 29-31.07.2021 Kostrzyn nad Odrą.
Do imprez masowych, których jeszcze nie odwołano można zaliczyć jeszcze Fest Festival 2021 oraz Tauron Nowa Muzyka, który zamiast na początku czerwca, odbędzie się w dniach 29 lipca – 1 sierpnia 2021 roku oraz 23-25.07.2021 – Sunrise Festival – Lotnisko Kołobrzeg-Bagicz i zagra osobiście sam David Guetta.
Nie odbędą się prawdopodobnie festiwale: Orange Warsaw Festival 2021 (4-6 czerwiec), Kraków Live Festival 2021 nadal stoi pod znakiem zapytania z powodu szalejącej pandemii. Oj jak moja dusza tęskni za takimi widokami…Podobnie 2-4.06.2021 – Mystic Festival – Stocznia Gdańska, Gdańsk
Zagraniczni artyści koncertujący w Polsce w 2021:
- 04-07.05.2021 – Clannad – 4-5 maj Stodoła Warszawa, 6-7 maj Klub Studio, Kraków,
- 13.05.2021 – Celine Dion – Tauron Arena, Kraków, Atlas Arena, Łódź 15.05.
- 22.05.2021 – Rammstein – PGE Narodowy, Warszawa
- 31.05.2021- Korn – COS Torwar, Warszawa
- 20.06.2021 – Guns N’Roses, PGE Narodowy Warszawa (ups. już odwołany 6 kwietnia!)
- 11.06.2021 – Iron Maiden – PGE Narodowy, Warszawa
- 23.06.2021 – Kings Of Leon – Stadion, Wrocław
- 24.06.2021 – Alicia Keys – Arena Gliwice
- 13.07.2021 – Aerosmith –Tauron Arena Kraków
- 24.07.2021 – Sting – PGE Narodowy Warszawa
- 27.07.2021- KISS – Atlas Arena – Łódź
- 13.08.2021 – Slipknot – Gdańsk
- 21.08.2021- Andrea Bocelli – PGE Narodowy, Warszawa
- 12.09.2021 – Within Temptation + Evanescence – Arena Gliwice
- 26.09 – 05.10.2021 – Hurts – MTP Poznań 26.09, Torwar Warszawa 04.10, MCK Katowice 05.10.
- 26.09.2021 – Roisin Murphy w EXPO XXI, W Warszawie
- 13.10.2021 – Deep Purple – Atlas Arena, Łódź
- 25-26.10 oraz 30.10.2021 – Scooter – Wro, Ktw, Waw
- 6.11.2021 – Tokio Hotel – MCK, Katowice
- 08.11.2021 – Smokie, Tauron Arena Kraków,
- 11.11.2021 – Simply Red – Atlas Arena Łódź,
- 12 – 14.10.2021 – The Pineapple Thief – Waw i Krk
- 10 – 12.11.2021 – Royal Republic – Waw i KRK
- 12.11.2021- Il Divo – Tauron Arena, Kraków
- 14 lipca 2022 – Pearl Jam – Kraków
Mam nadzieję, że ta lista zostanie aktualna i postaram się ją uaktualniać tak szybko jak to możliwe. Zaglądaj więc tu ponownie, aby mieć oko na stan obecny. Jeśli zauw`ażysz że czegoś brakuje, lub znasz najnowsze aktualizacje na froncie koncertowym – daj mi znać, zrobię update. aga@eventowablogerka.pl
Trzymajcie bilety, Bądźcie zdrowi i widzimy się w komplecie na koncertach!
Aga – Eventowa Blogerka
Ps. a a ostatnich wpisach nic dawno nie było…poza tym: Jak utrzymać kontakt z odbiorcami oraz tym: przebranżowienie w czasach pandemii – wywiad z Joanną Janowicz.
Artykuł Koncerty i Festiwale 2021 – Kto finalnie zagra? pochodzi z serwisu Eventowa Blogerka.
Firmy, które opierają sprzedaż na kontakcie bezpośrednim trafiły w najtrudniejszy czas. Między innymi taką firmą jest Blum Polska, która od 10 lat odbywa tournée ze swoimi produktami po całej Polsce. Blum organizuje swoje wydarzenie co dwa lata. Wtedy też swoją premierę ma nowy katalog, który otrzymują uczestnicy. – Przenieśliśmy ciepło spotkań twarzą w twarz dzięki cyklowi prezentacji. – mówi Ola Misiura, reżyserka i kreatywna w OMI. – Znajome dla stolarzy i architektów twarze pomogły zmniejszyć ogromny, wydawałoby się, dystans.
Prace nad projektem trwały od sierpnia do października. W online wydarzenie zmieniło się w formę masterclassów i pozwoliło uczestnikom wydarzenia zapoznać się z nowymi produktami i rozwiązaniami marki Blum. Całość została zamknięta w 21 filmach nagranych w Austrii. Po ich obejrzeniu, użytkownik mógł przejść do zamówienia katalogu. Efekty przerosły najśmielsze oczekiwania. Z platformy skorzystało prawie 11 000 użytkowników, z czego 2 000 odwiedziło stronę w pierwszej godzinie wydarzenia.
Pandemia stawia przed nami wiele wyzwań. Dzięki niej widzimy nowe możliwości. Jaka jest więc przyszłość eventów? Tego nie wiemy, ale możemy przetestować nowe rozwiązania. Jak widać, mogą zadziałać wyjątkowo dobrze!
Meblarskie biennale
”Blum w trasie” to epickie wydarzenie w branży meblarskiej, zarówno dla uczestników, jak i producenta. Nawet ⅓ rynku w 50 miastach spotyka się, poznaje nowe produkty i trendy w meblarstwie. Stamtąd też uczestnicy wychodzą z najnowszym katalogiem produktów Blum – narzędziem niezbędnym w nowoczesnej stolarni. Tym razem podczas przygotowań do październikowego roadshow 2020 nadeszła pandemia, a za nią restrykcje zakazujące organizacji imprez.
– Blum zgłosił się do nas z intencją przeniesienia wydarzenia do Internetu. Do nas należało zaproponowanie jego formuły. Nasz pomysł idealnie realizował wszystkie potrzeby marki, a co istotne, był realny w realizacji w tak krótkim czasie. Ambitny, ale realny. – tak o początkach mówi Mirek Kaczyński, Producent OMI Media House.
Znajome twarze na ekranie
Twórcy postawili na platformę szkoleniową, która była dostępna cały miesiąc. Wzięcie udziału było możliwe po ówczesnym zarejestrowaniu się. Uczestnicy znaleźli na stronie listę filmów. Ich obejrzenie upoważniało do odbioru katalogu, który następnego dnia przynosił kurier.
– Zaangażowaliśmy Przedstawicieli handlowych Blum do poprowadzenia odcinków. – tłumaczy reżyserka OMI, Olga Misiura – To dzięki nim „Blum w trasie” zachował tradycyjne wartości, czyli tworzenie relacji. Zależało nam na tym, żeby stolarze mogli rozpoznać znajome twarze i byli ciekawi, jak ich koledzy poradzą sobie przed kamerą. Jak się okazało, było to żywo komentowane.
Wyzwania do pokonania
Produktów Blum nie da się opisać słowami. Trzeba je pokazać. Klient wytypował halę ekspozycyjną w Austrii, którą wykorzystano na potrzeby filmów. W trakcie 7. dni zdjęciowych i 2. miesięcy montażu powstało 20 filmów o produktach, inspiracjach i trikach w meblarstwie. Jednocześnie trwały przyspieszone prace nad budową platformy internetowej. By zaoszczędzić czas, OMI zaadaptowało gotowe narzędzie e-learningowe.
– Zaprojektowaliśmy osobne ścieżki dla stolarzy i projektantów. Liczyliśmy się z tym, że część użytkowników nie korzysta na co dzień z internetowych rozwiązań, dlatego platformę zaprojektowaliśmy tak, by była nieskomplikowana i łatwa w obsłudze. Dla każdego. – dodaje Martyna Gach, Account Manager OMI.
OMI Media House zaprojektowało materiały mające powiadomić uczestników o nowej formule. Już w sierpniu ruszyła kampania informująca. Na zainteresowanie wydarzeniem pracował landing page, newslettery, targetowane reklamy Facebooka oraz ulotki w centrach dystrybucji. Stolarski internet zapłonął pomarańczem Blum.
Start na który wszyscy czekali
W pierwszej godzinie wydarzenia na stronę weszło ponad 2000 uczestników. Nikt nie spodziewał się aż takiego ruchu. Nawet serwery, które nie wytrzymały obłożenia. Po początkowych przeszkodach wydarzenie ruszyło pełną parą. Jaki był efekt?
Zwykle podczas tradycyjnych wyjazdów na spotkanie przychodziło w sumie ok. 5000 stolarzy. Tym razem ponad 14 000 użytkowników zarejestrowało się, a prawie 11 000 obejrzało materiał w całości i odebrało katalogi. Dla Blum był to sukces ilościowy i jakościowy.
Klienci Blum byli zachwyceni taką formą prezentacji, ze względu na wygodę i wciąż ludzki charakter materiału. Przedstawiciele stali się jeszcze bardziej rozpoznawalni. Podobno jeden z nich został poproszony o autograf. W kanałach społecznościowych Blum uczestnicy wracali z pozytywnymi komentarzami i opiniami o nowej formule. Pojawiły się sugestie, żeby w następnych latach również zrobić online. Nawet w momencie awarii serwerów stolarze okazali lojalność. Sytuację kwitowali ciepłymi komentarzami i „trzymali kciuki”.
Przyszłość eventów
Nie wiemy, jakie niespodzianki przyniesie nam ten czy inny wirus. Wiemy natomiast, że rynek eventowy dramatycznie się zmieni. Firmy takie jak Blum wykorzystujące kontakt bezpośredni zaczynają wdrażać plan B i przenosić swoją komunikację w cyfrowy wymiar. Możliwości jest wiele: od spacerów wirtualnych, przez filmy produktowe, wizerunkowe, a nawet animacje ukazujące produkty w trójwymiarze.
Mirek Kaczyński zauważa: Rynek się przezbraja. Widzimy, że klienci korzystający z usług agencji coraz częściej decydują się na odważne ruchy. Często wystarczy zmiana komunikatu za pomocą spotu lub filmu promocyjnego. Innym razem decydują się na rewolucję, by sprostać covidowym obostrzeniom i pozostać w grze.
Więc czy da się zrobić dobry event w dobie pandemii? Bazując na fizycznym kontakcie na żywo, gdy na szali jest bezpieczeństwo ludzi – nie. Z powodzeniem jednak firmom udaje się przenieść komunikację do alternatywnych mediów, nie zbaczając z kierunku wytyczonych założeń sprzedażowych.
Autorką artykułu jest Olga Misiura, Creative Director OMI Media House.
Więcej o projekcie na: https://omimediahouse.com/portfolio/blum/
O agencji: https://omimediahouse.com/about-us/
Instagram OMI: https://www.instagram.com/omi_media_house/
Ps. W ostatnich publikacjach możecie znaleźć Podcast o przebranżowieniu oraz Kongres Medyczny dla Kardiochirugów
Artykuł Jak utrzymać kontakt z odbiorcami pomimo ograniczeń? – Roadshow BLUM pochodzi z serwisu Eventowa Blogerka.
Jak zabrać się za marketing wydarzeń online w dobie pandemii? Zorganizowanie wirtualnej konferencji może być kosztownym przedsięwzięciem, nawet jeśli nie masz na głowie kosztów cateringu czy wynajmu pomieszczeń. Na co zwrócić uwagę?
Wyzwanie stoi w spadających dochodach Twoich delegatów, utraconych miejscach odwołanych targów w halach wystawienniczych oraz sponsoringu, którego coraz ciężej jest zdobyć. Istnieje wiele sposobów na zarabianie na konferencjach online, tak aby odzyskać część strat, a nawet osiągnąć zysk. Jeśli więc chcesz jak najlepiej wykorzystać swoje wydarzenie lub chcesz wiedzieć, jak zabrać się za marketing na wirtualnej konferencji, czytaj dalej.
Marketing wydarzenia w tak trudnych czasach oznacza wyzwanie i przemyślana strategia. Oddzielny wakat. Odrębny budżet, na który zwykle nie starcza kasy. To czasochłonny proces, jeśli zależy Ci na wysokiej frekwencji i obecności Twojej grupy odbiorców konferencji. Potraktuj ten artykuł jako źródło inspiracji. Tradycyjne, znane Ci metody reklamy są już przeszłością. Wybierając narzędzie marketingu i reklamy online trzeba być konkretnym i bardzo skoncentrowanym na odbiorcę. Organizatorzy powinni być pewni, do jakiego segmentu ludzi chcą dotrzeć.
W ubiegłym tygodniu zrobiliśmy już piątą wirtualną konferencję w sezonie jesiennym 2020. Robimy ją na platformie online do organizacji wirtualnych wydarzeń – Avatarland, opartej na licencji amerykańskiego narzędzia VirBELA. Praktyki naszych klientów przy organizacji ich wydarzeń utworzyły zgrabną listę „To Do” czyli tego co należy robić, co warto i co jest przydatne. Zacznijmy od początku:
1. Opracuj plan marketingu wydarzenia online
Skupienie, kartka papieru, długopis i otwarty kalendarz na miesiąc przed eventem. Potrzebujesz uruchomić wyobraźnię i pomyśleć o szerokim horyzoncie Twojego wydarzenia, wyobrazić sobie efekt i wyznaczyć działania jakie powinieneś zrealizować, aby ten obraz zmaterializować. Zamykasz więc oczy i widzisz wymarzone tysiąc osób, które zapłacą 1.000 złotych za wejściówkę na Twoją konferencję i zasiądą na wirtualnym audytorium pełnym awatarów. Na Twoim koncie bankowym w chwili zakończenia wydarzenia zobaczysz okrągły milion przychodu…Tak, tak – do tego dążymy – to nasz cel. Co zatem musisz zrobić „magiku”, aby sobie na ten wynik sobie wyczarować? Usiądź ze swoim zespołem i stwórz plan:
- Jakimi kanałami będziecie promować to wydarzenie?
- Jakich użyjecie w pierwszej kolejności?
- Kto będzie odpowiedzialny za jaką część promocji wydarzenia?
Podaruj sobie czas na przemyślenia. W dzisiejszych czasach masz ograniczone pole manewrów, bo niektóre media nie są tak samo prężnie działające jak kiedyś. Podsumuj, ile to może kosztować. Sprawdź każde źródło Twoich pomysłów.
2. Zaprojektuj stronę wydarzenia i wyświeć ją na błysk
Z kolejnych „oczywistości” to strona wydarzenia. Im piękniejsza tym lepiej. Rekomendowana strona to taka, która jest nafaszerowana szczegółami konferencji, miejsca jej realizacji, czyli wirtualnej platformy, w której klarownie jest opisane „jak” do niej się dostać i „dlaczego powinienem”. Tu jest celem, aby zatrzymać uwagę Twojego klienta na dłużej.
Tu nie wystarczy stockowe zdjęcie ludzi z sali konferencyjnej – bo nie tak się dziś odbywają wydarzenia. A okno Zoom’a pewnie będzie mało seksi, co nie? Podejdź to tego zadania z wyzwaniem. Przez www zostaniesz zauważony, a to pierwszy krok w kierunku Twojego miliona. Zerknij na konferencję: Wirtualnego Kongresu Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych zapowiadaną na grudzień lub na Security Case Study które odbyło się we wrześniu 2020 roku.
Na stronie fajnie się noszą zwiastuny konferencji (teaser wydarzenia), filmy od prelegentów anonsujące konferencję, dużo promujących treści w zakładce blog. Wskazówki i samouczki powinny być łatwo dostępne dla użytkowników, aby pomóc im w poruszaniu się po witrynie platformy do organizacji wydarzeń. Może to pomóc użytkownikom w zapisaniu się na wydarzenie i dokonaniu natychmiastowej płatności online. Pamiętaj o słowach kluczowych i adwordsach, aby „wychować” Google pod właściwe wyszukiwanie. SEO to oddzielny temat i równie potrzebny, jak cały marketing.
3. Potrzebujemy wywołać efekt ekskluzywności
Jeśli Twój event jest biletowany, a bilety nie są zbyt tanie – powinieneś stworzyć wokół swojego wydarzenia aurę unikatowości, wyjątkowości i stworzyć aurę premium miejsca, które jest zarezerwowane tylko dla Twojej konkretnej społeczności. To co jest dla wszystkich, niekoniecznie jest odnajdowane jako produkt „premium”. Przy organizacji wirtualnych konferencji dajmy poczucie uczestnikom że wydarzy się przed nimi wiekopomna chwila:
- „Tak – będziesz mógł stworzyć swojego awatara”.
- „Tak – będziesz mógł rozmawiać nim, poruszać się nim po całej wyspie zaglądając do każdego zakamarka samodzielnie”.
- „Tak – damy Ci plażę, motorówkę i szum morza po skończonej konferencji również na tej samej platformie”.
- „Tak – będziesz się czuł jak na Sali konferencyjnej jak dawniej”.
Złudzenie bycia w klasie premium poprzez bycie częścią pewnych wyższych klas społeczności sprzedawała do niedawna na stadionach UEFA, Igrzyska Olimpijskie, czy grupy Mastermind, które tworzą eksperci danych profesji. Posiadanie wirtualnej platformy do organizacji wydarzenia to chwilowo półka najwyższa w dobie czasów pandemii. Obrazy z wnętrza platfomy, relacje z takich konferencji powinny podkreślać – nową wschodzącą technologię i możliwość tworzenia wydarzeń na nowo – obojętnie czy w formule konferencji, teambuildingu czy koncertu.
4. Poszukaj sprzymierzeńców
Organizacje takie jak Ty, dotychczas konkurujące z Tobą mogą być Twoim sojusznikiem i ambasadorem. Usiądźcie do stołu, wyjmijcie swoje karty na stół i uzgodnijcie warunki, na jakich możecie stworzyć swoją wspólną konferencję. Organizacje robiące wydarzenie razem mają wówczas większe szanse zasięgowe i jeszcze większe możliwości pozyskiwania sponsorów.
Tak działała we wrześniu Konferencja Meetings Week 2020, na którą organizację na platformie Avatarland złożyło się działanie organizacji tego samego sektora MICE: Stowarzyszenie Kongresy i Konferencje w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Izba Przemysłu Targowego, Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie, The Warsaw Voice, MeetingPlanner.pl i Warszawska Organizacja Turystyczna. Film z tej realizacji możecie obejrzeć tutaj: (link)
Podobnie zadziała Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej która z początkiem grudnia złączy trzy organizacje konkurencyjne: Mediakom, iNET i KIKE łącząc się pod jedną konferencją: Kongres Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych. Porozumienie nie ma wartości monetarnej – ale jest dużą siłą informacyjną w danej branży i posiada w sobie dużą aurę przyciągania uwagi.
Sprzymierzeńcami są także twoi prelegenci, partnerzy i sponsorzy. Poproś ich, aby zrobili trochę autopromocji w Twoim imieniu. Większość mówców i tak będzie promować się wzajemnie przed swoją publicznością na social mediach. Podaj informacje, których potrzebują, aby zareklamować Twoje wirtualne wydarzenie lub sam zaproponuj, jak promować wydarzenie w mediach społecznościowych i innych kanałach.
5. Mechanizm rejestracji
Formularz rejestracji na www możesz stworzyć na Syskonf, Conrego lub innych narzędziach do tworzenia wydarzeń. System dostępny na stronie www powinien być dla każdego uczestnika, gdyż w dobie pandemii wszyscy będą się zgłaszać przede wszystkim online. Na koniec finalizacji uczestnictwa powinna być szansa wysłania pieniędzy bezpośrednio na konto organizatora.
Powszechną modą jest podwyższanie cen w miarę topniejącego czasu odliczanego do konferencji. Z pewnością są skutecznym sposobem na motywację uczestników do wysyłania zgłoszeń. Nic tak nie motywuje jak niska cena, która jutro ma się zmienić o 30-40% na naszą niekorzyść, prawda?
6. Dotrzyj do społeczności potencjalnych Twoich klientów
Jeśli Twoja konferencja to zjazd psychologów – musisz wiedzieć jak do nich dotrzeć. Aktywne fora wydarzeń są kopalnią takich kontaktów w Google’u, na LinkedInie czy na Facebooku. Opublikuj tam Twoje wydarzenie i zachęć ludzi do rozpowszechniania informacji. Dobrym pomysłem byłaby zniżka dla konkretnej społeczności z dedykowanym hasłem.
7. Nie zapominaj o marketingu e-mailowym
Potęga poczty e-mail może paradoksalnie przybierać na sile – w dobie, kiedy wszyscy są w domach, ciągle online. Newsletter to okazja by pokazać szereg aktualności o pojawiających się sponsorach, o nowych aktywnościach i konkursach przygotowanych dla uczestników czy o kodach rabatowych przygotowanych dla najaktywniejszych gości. McKinsey & Company szacuje, że poczta elektroniczna jest czterdzieści razy skuteczniejsza w pozyskiwaniu klientów niż Facebook i Twitter. A wedle ich najnowszych badań przeprowadzonych w czasach kryzysu wywołanego pandemią, 70% decyzji zakupowych odbywa się online.
8. Wykorzystaj media społecznościowe
Ten punkt chyba nie wymaga większego komentarza. Codzienne wzmianki na Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn będą czyniły Twoje wydarzenie żywe, a w jego potencjalnych uczestnikach wzmocni chęć przybycia na Twój event. Stworzenie udanej kampanii w mediach społecznościowych w celu promowania wydarzenia może znacznie poprawić frekwencję, a co za tym idzie, przychody. Konkursy na fanpage’ach wydarzenia pobudzają aktywność uczestników. Chwytliwe słowa kluczowe czy nośny #hashtag wyłapią Twoje social media i pozwoli zapisać Twój event na stałe w pamięci uczestników. Hashtagi konferencji wirtualnych które robiliśmy w ostatnim miesiącu to: #scs2020, #meetingsweek2020, #karieraIT, #ore2020
9. Opowiedz o swoim wydarzeniu w artykułach eksperckich, informacji prasowej czy gościnnie na portalach branżowych
Przy organizacji wirtualnych wydarzeń warto poświęcić więcej czasu przygotowanie artykułów eksperckich o treściach jakie będą na konferencji, targach czy wystąpieniach. Felietony prelegentów odsłaniające tylko część ich wystąpienia często pobudzając ciekawość pośród uczestników. W jednej z konferencji organizowanych na początku bieżącego roku – mój partner Forum Branży Eventowej – poprosił mnie o przygotowaniu cyklu podcastów na łamach EventowaBlogerka.pl, w której gośćmi byli prelegenci nadchodzącego forum. Cykl ten pojawiał się dwukrotnie w każdym miesiącu odsłaniając jedną sylwetkę prelegenta i jego temat wystąpienia. Kampania spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, a jego efekty możecie prześledzić na łamach Spotify, iTunes pod moim nickiem Eventowa Blogerka.
10. Wydarzenia online są często bardziej mierzalne, ponieważ technologia umożliwia łatwe śledzenie obecności i równoczesne zbieranie opinii
Możesz również zapewnić uczestnikom elastyczność w uczestniczeniu w niektórych częściach wydarzenia i uzyskiwaniu dostępu do nagrań z wystąpień i sesji na swojej stronie internetowej lub kanale YouTube/Vimeo. Nagrania znacznie przedłużają żywotność konferencji i uczestnicy chętnie do nich wracają. Nagrania relacji z eventu na wirtualnej platformie zwykle dodajemy naszym gościom w gratisie – bo ten zawsze robi duży zasięg.
Stwórz wirtualne wydarzenia, które mają wpływ na Twój rozwój i Twojej społeczności, branży, organizacji. Głęboko wierzę, że nawet po ustąpieniu pandemii siła wydarzeń online nadal będzie trwać. W porównaniu do wydarzeń osobistych, wirtualne wydarzenia mogą być opłacalne w utrzymaniu i zarządzaniu, ponieważ nie musisz inwestować w przestrzeń i sprzęt. Ponadto, ponieważ nie ma kosztów podróży, uczestnicy mogą dołączyć do nich z dowolnego miejsca. Oznacza to, że możesz rozszerzyć swój zasięg na nowe obszary geograficzne, oferując wydarzenia online. Marketing wydarzeń online nadal jest możliwy. Selektywny wybór narzędzi, partnerów, odpowiedniej platformy i materiałów promujących leży po Twojej stronie.
Trzymam kciuki, aby Twoje działania uruchomiły magnetyczną siłę przyciągania uczestników. Powodzenia, jak masz pytania – dzwoń / pisz – chętnie pomogę.
Pozdrawiam jesiennie, trzymam kciuki za Twoje działania w tej nielatwej rzeczywistości. Damy radę. Musimy! Pozdrawiam
Aga
Ps. Artykuł napisany został dla Was i dla portalu NowyMarketing.pl.
Ps. Mój partner o którym nakręciłam jeden z odcinków videobloga: Przystań Hotel&Spa, ul. Żeglarska 4, 10-160 Olsztyn, „uzbroił się” w profesjonalne studio 3D do organizacji konferencji online. Jeśli zatem jesteś w pobliżu i planujesz realizację konferencji – na pewno uda Ci się dostać tu preferencyjne ceny i super obsługę.
Ps3. W ostatnim artykule znajdziesz porównanie wirtualnych platform 2D i 3D do organizacji wydarzeń znajdziesz. A o marketingu też pisałam tu.
Artykuł Marketing online i jego 10 sekretów… pochodzi z serwisu Eventowa Blogerka.
Artykuł Zabezpieczony: Szczęść Boże z WIELICZKI! pochodzi z serwisu Eventowa Blogerka.
Pewnie już dość czasu upłynęło, aby się przyzwyczaić do stanu wyjątkowego jaki ogarnął całą branżę MICE. Jedni się przebranżowili, inni oferują zupełnie nowe usługi, jeszcze inni z utęsknieniem czekają na zniesienie zakazów robienia eventów i odblokowanie granic. Co nas czeka? Co się dzieje? W którą stronę to idzie?
1. Wieści z frontu…
Wydarzenia z branży MICE zmieniają się szybko i równie szybko ulegają przedawnieniu. Codzienna dawka informacji z przeróźnych źródeł medialnych przytłacza, a czasem jest wątpliwej jakości. Mimo wszystko, staramy się być na bieżąco. Słuchamy webinarów, pochłaniamy setki treści z różnych rejonów świata i zastanawiamy się, w którą stronę to wszystko zmieniarza. Niestety, moje rokowania na pełne „odmrożenie” branży MICE i swobodne robienie eventów nie są superpozytywne.
Bardzo cieszy mnie, start krajowych połączeń lotniczych. Na zagraniczne podobno możemy czekać już tylko dwa tygodnie – o ile rząd da nam zielone światło. To świetnie, że hotele choć powoli – wracają do gry. Po 4 maja otworzyło się tylko 50% hoteli. Pełny obraz branży hotelarskiej możecie sprawdzić w raporcie od MojeKonferencje.pl o tu: Sytuacja-w-branzy-noclegowej-oczami-Hotelarzy-Raport-z-badania. Ich drzwi mogą być otwarte dla gości indywidualnych, których jest jak na lekarstwo.
Hotele miejskie przejdą dłuższy proces odmrażania, bo biznes nie jeździ i zamierza chwilowo hibernować dla zachowania bezpieczeństwa. Lepiej może być w kurortach. Tam zabukowanych jest już ponad 60% pokoi hotelowych na wakacje. Nie ulega wątpliwości że najbliższe miesiące wakacyjne będą rentownym czasem dla hoteli poza wielkimi miastami. Turystyka indywidulana chętnie wybiera domki i prywatne apartamenty.
A teraz eventy. O naszych, kochanych eventach z „krwi i kości” musimy chyba na razie zapomnieć. I choć 6 czerwca rząd wprowadza odmrożenie wydarzeń plenerowych do 150 oraz daje zielone światło wydarzeniom, imprezom rodzinnym czy weselom, to dalej jest to dla nas marne pocieszenie. W międzyczasie pojawiają się wytyczne z zakresu bezpieczeństwa organizacji, które poważnie nam utrudnią utrzymanie cash flow przy obłożeniu 1/3 wynajmowanej powierzchni. Zachowanie dystansu ok. 2 metrowego skazuje nas na mniejsze eventy i to za mniejsze pieniądze. Jeszcze te opryski, maseczki, odzież ochronna, ozonowanie… makabra. Ja tracę radość z robienia eventów według nowych zasad. Wy też?
2. Kilka rozporządzeń i regulacji MICE już opublikowanych:
ZESTAWIENIE WYTYCZNYCH DLA ORGANIZATORÓW IMPREZ KULTURALNYCH I ROZRYWKOWYCH
29 maja ukazało się rozporządzenie zawierające informacje nt. rozmrożenia przemysłu spotkań. Pełna treść rozporządzenia dostępna jest TUTAJ
Wśród wytycznych przygotowanych przez ministerstwo, które mogą zainteresować organizatorów wydarzeń są także te dotyczące:
- kin plenerowych i samochodowych – WYTYCZNE
- muzeów i galerii sztuki (w szczególności pkt 3) – WYTYCZNE
- organizacji pracy na planie filmowym – WYTYCZNE
Nasi Klienci też się zahibernowali. Obserwuję, że wszystkie firmowe budżety na tegoroczne eventy zotały przesunięte do innych działów lub w całości są wstrzymane. Klienci boją się o bezpieczeństwo swoich pracowników, partnerów i z pewnością nie da się namówić ich na wydarzenia po spustoszeniu biznesowym jakie nam sprezentował nam Covid-19. Słyszałam też, że ciężko poprosić o zaliczki na eventy zaplanowane w przyszłości, bo nikt faktycznie nie wie, kiedy pandemia minie i kiedy właściwie będzie normalnie. Dlatego….
3. Wszystkie eventy schodzą do online-u.
I love marketing, Polzak Marketing 2020, e-Gala Innovation 2020 czy nawet rozdanie nagród w MP Power Awards weszły do online’u. Podobnie liczne zagraniczne wydarzenia w tym europejski Eventex Awards został też roztrzygnięty online. Wirtualne firmy technologiczne odnotowują wzrosty zainteresowań. Wiele z nich nie jest wręcz w stanie nadążać za popytem. Do ciekawych rozwiązań organizujących wydarzenia wirtualne zaliczają się platforma Virbela.pl, Run The World czy Bevy.
4. Kongres Ogródek 2020 – czyli wielki restart MICE i HoReCa!
Przy okazji internetowych edycji podpowiem Wam, że specjalna wirtualna edycja Forum Branży Eventowej FBE i Kongresu Szefów Kuchni odbędzie się 16 czerwca 2020, w godzinach 10:00 – 14:00. W programie 5 wystąpień na scenie głównej, pokoje ekspertów, podcasty, prezentacje najlepszych dostawców. W programie Sceny Głównej:
Anna Nowakowska – Nie odwołuj, przenieś się w plener.
Dagmara Chmielewska, Michał Kibil, Andrzej Kruczyński – Niemożliwe staje się możliwe? Praktyczne porady dla organizatorów wydarzeń na najbliższe miesiące.
Anna Dębska – 10 wskazówek jak prowadzić gastronomię w trudnych czasach?
Agnieszka Chaber – Tomczak – Działaj w digitalu: jak przygotować się do nagrań online, by uniknąć głównych grzechów i wyróżnić się jakością?
Jarosław Dumanowski – Inspiracje kuchni staropolskiej na restauracyjne wynosy.
Rafał Głowacki – Powrót gastronomii w obiektach sportu, rekreacji i kultury – kina, stadiony, koncerty, itp.
5. Jak żyć aby nie zwariować – jest już podcast!
Dzieje się, oj dzieje wokół nas, a my … cóż…robimy wszystko, żeby było jak najlepiej, żeby sobie poradzić, żeby się trzymać i i… żeby nie zwariować! Jednak nie zawsze nam to wychodzi… delikatnie mówiąc. Chcielibyśmy się obudzić z tego niedorzecznego snu o wirusie, zacząć pracować i wrócić do dawnej rzeczywistości. W kwietniu rozmawiałam z moimi gośćmi: jak sobie radzić w tych czasach i co w obliczu wyzwań i problemów, pomaga nam życiu w codziennym. A moimi gośćmi byli:
- Joanna Janowicz – Doradca biznesowy, ekspert komunikacji interpersonalnej, trener rozwoju.
- Piotr Strzyżewski – Manager w Consulting +33, pomagam właścicielom i zarządom firm w zwiększaniu wartości biznesu i sprzedaży.
(Można pobrać ten odcinek klikając POBIERZ lub posłuchać go na iTunes, na Spotify i na ANDROID wyszukując Eventową Blogerkę w podcastach.
6. Tłumacze też pracują zdalnie!
Jak donosi reprezentacja Polskiego Stowarzyszenia Tłumaczy Konferencyjnych znaczna część tłumaczy już przeniosła się do online’u i świadczy zdalne usługi tłumaczeniowe określane również angielskim skrótem RSI (remote simultaneous interpreting). W praktyce organizuje się to na dwa sposoby:
- hub tłumaczeniowy: tłumacze pracują z wykorzystaniem infrastruktury technicznej stosowanej zazwyczaj w warunkach konferencyjnych – w kabinie wyposażonej w sprzęt konferencyjny, często razem w jednym miejscu i z bezpośrednim wsparciem technicznym; jedynie uczestnicy konferencji znajdują się gdzie indziej (w jednym lub w wielu miejscach) i do/od nich przesyłany jest sygnał.
- Rozwiązania online, zwane także platformami cyfrowymi „w chmurze”, polegają na pracy tłumacza konferencyjnego w miejscu odizolowanym od pozostałych uczestników spotkania (w tym także innych tłumaczy), z wykorzystaniem własnej infrastruktury (komputera/laptopa i zestawu słuchawkowego), bez bezpośredniego wsparcia technicznego
- Stowarzyszenie opracowało zbiór dobrych praktyk podczas COVID-19 które możecie przestudiować te Tłumaczenia zdalne [RSI]_stanowisko_PSTK
7. Śledź kanał YT Eventowej Blogerki – za chwilę nowe odcinki!
Na koniec przypominam, że zbieram materiały dotyczące nowego odcinka eventowych wiadomości. Jeżeli masz coś co pasuje do dzisiejszych czasów i może Ci pomóc w dystrybucji treści – napisz, zadzwoń – służę pomocą. A ostatni kwietniowy odcinek można przejrzeć o tu. Nowy pojawi się w nadchodzącym tygodniu.
Zdrowia, Cierpliwości i przełączenia to virtual! Pozdrawiam serdecznie
Aga
Ps. Jeśli chcesz dać dzis coś od siebie światu, to tu jest drobna podpowiedź. Kuba – maluch zbiera na turnus rehabilitacyjny. Kwota jest mała bo brakuje tylko 7000. Jak każdy z nas sypnie groszem – damy dzieciakowi odrobinę nadziei na lepsze jutro. Spróbuj – poczujesz się lepiej. Więcej o tu. Dziękuję!
Artykuł Czy branża MICE wraca do gry? pochodzi z serwisu Eventowa Blogerka.
Firma
Joanna Waszkiewicz
wydawca, prezes zarządu
Marta Kaczorowska
koordynator wydawniczy
Michał Ciesieński
grafik
Bartłomiej Waszkiewicz
manager projektu
Kim jesteśmy
Misją Meetings Poland jest działanie na rzecz rozwoju branży spotkań w Polsce. Dokładamy starań aby aktywnie uczestniczyć w procesie popularyzowania wiedzy, współtworzenia standardów oraz dostarczania informacji. Od 1997 roku wydajemy Katalog MeetingsPoland.pl
Nasze narzędzia
Rekomendujemy kompletny zestaw promocyjno-sprzedażowy dla rynku spotkań: Katalog MeetingsPoland.pl – platforma prezentacji obiektu w prestiżowym wydawnictwie, wyszukiwarka meetingspoland.pl oraz serwis transakcyjny meeting.pl. Działamy kompleksowo!
Rekomendacje, raporty
Redakcja Katalogu MeetingsPoland.pl publikuje corocznie raport TopTEN – ideą rankingu jest wskazywanie miejsc atrakcyjnych dla poszczególnych grup klientów. Zapraszamy do współtworzenia analiz i raportów!
Dane kontaktowe:
Meetings Poland Sp. z o.o.
ul. Słomińskiego 19 lok. 21
00-195 Warszawa
tel. +48 22 810 86 89, 87 428 49 95
e-mail: meetings@meetingspoland.pl
NIP: 113 280 97 33